Share
HAKOM nositelj projekta obilježavanja Međunarodnog dana djevojaka i žena u ICT-u

HAKOM nositelj projekta obilježavanja Međunarodnog dana djevojaka i žena u ICT-u

Cilj projekta je podizanje svijesti o značaju uključivanja djevojaka u područje informacijsko-komunikacijskih tehnologija i promicanje prednosti koje sa sobom nosi karijera u ICT sektoru, a središnje obilježavanje, koje se provodi diljem svijeta, održat će se 28. travnja. U tjednu uoči Međunarodnog dana djevojaka i žena u ICT-u, HAKOM organizira niz edukativnih radionica.

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) drugu godinu za redom priključuje se globalnoj inicijativi s ciljem podizanja svijesti o značaju uključivanja djevojaka u područje informacijsko-komunikacijskih tehnologija i promicanja prednosti koje sa sobom nosi karijera u ICT sektoru. Obilježavanje ˝Međunarodnog dana djevojaka i žena u ICT-u˝ (˝International Girls in ICT Day˝) potaknuto je od Međunarodne telekomunikacijske zajednice (ITU) i provodi se u više od 140 zemalja diljem svijeta, a HAKOM je nositelj projekta obilježavanja koji se provodi u Republici Hrvatskoj (RH). Međunarodni dan djevojaka i žena u ICT-u obilježava se četvrtog četvrtka u travnju svake godine, pa će tako u RH, u četvrtak 28. travnja, biti organiziran čitav niz aktivnosti s ciljem popularizacije biranja karijera među djevojkama u ovom propulzivnom sektoru hrvatskog gospodarstva.

Cjelokupan projekt, pokrenut od strane HAKOM-a, a koji se provodi u suradnji s partnerima projekta, tvrtkama Ericsson Nikola Tesla i IBM Hrvatska te Fakultetom elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, predviđa aktivnosti tijekom cijele godine. U tjednu uoči središnjeg obilježavanja, od 18. do 23. travnja 2016., predviđeno je održavanje čitavog niza edukativnih radionica, koje će na zabavan način, kroz hobije i igru djeci približiti svijet područja STEM-a (znanstvena, tehnološka, inženjerska i matematička područja) i ICT-a. Osim ˝Smart Lumies˝ radionice, koja je predviđena za djecu predškolskog uzrasta, održat će se radionica ˝Lego Edukacija˝, program koji se provodi na hrvatskom jeziku, a razvija se i koristi već 30 godina u suradnji s učiteljima i obrazovnim institucijama diljem svijeta.

Program učenja bavi se predajom znanja iz znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike, a namijenjen je djeci osnovno-školskog uzrasta koja tek upoznaju pojmove iz tih područja. Radionicu ˝Matematika s kriptografijom˝ održat će Krešimir Čanić i Toni Milun, a u uvodnom dijelu polaznici će biti upoznati sa kratkom poviješću tajnih šifri i pisama te pregledom razvoja kriptografije. Polaznici će učiti kako kriptirati neku poruku i kako ˝razbiti˝ šifre. Također, održat će se i ˝IBM radionica˝, a predviđen je i posjet tvrtki Ericsson Nikola Tesla, regionalnom lideru u ICT industriji.

Svakodnevno okružene brojnim predrasudama i stereotipima, bilo da su vezani uz spol, dob ili odabrani studij, djevojke diljem svijeta, kao i u Hrvatskoj, svoj osobni afinitet najčešće iskazuju prema zanimanjima koja ne uključuju specijalizaciju za ICT područje. Istovremeno, ICT područje je deficitarno stručnjacima, a u njemu prevladavaju muškarci, što jasno ukazuje na priliku da se problem nedovoljnog broja stručnjaka najlakše može riješiti ukoliko se djevojke i mlade žene češće odluče specijalizirati ovo područje gospodarstva.

Prema brojnim istraživanjima upravo je osnovnoškolsko obrazovanje ključ u određivanju budućeg smjera obrazovanja, a promoviranjem ICT zanimanja želi se potaknuti usmjeravanje djece već u najranijoj dobi, posebice djevojčica predškolske i osnovnoškolske dobi, kroz razvoj informatičkih vještina i podižući im tehničko samopouzdanje i kompetencije, a s krajnjim ciljem njihovog odabira profesije i zaposlenja u ICT sektoru. O važnosti edukacije, koja bi trebala započeti od najranije dobi, na sam dan obilježavanja Međunarodnog dana djevojaka i žena u ICT-u, govorit će se za okruglim stolom, koji će okupiti eminentne stručnjakinje, koje su ostvarile uspješnu karijeru i danas rukovode tvrtkama u ICT sektoru.

Izvor: HAKOM/Press
Foto: Screenshot/YouTube

Komentari